Turkietblogg

Turkietblogg

1:e mars

Publicerad 2012-01-29 17:01:49 i Adana 2012,

Datumet då jag förmodligen är hos min knäppgök igen!

Har kollat runt på internet nu och hittat med Pegasus airlines den 1:e mars. Avresa från Köpenhamn vid 2-tiden på eftermiddagen. Sedan en mellanlandning i Istanbul. Tyvärr! Så drygt att göra den mellanlandningen men jag börjar bli van nu. Sedan är jag i Adana 21:35.

Adana är alltså B's hemstad som är den femte största staden i Turkiet. Skulle tro att den ligger ca. 60 mil från Alanya. Hur som helst så ska jag träffa B's mor och far för första gången och det skall bli riktigt spännande. Dock är jag nervös och jag tyckte gott det kunde vänta lite tills jag kan förstå lite turkiska och i alle fall kunna svara ja (evet) eller nej (hayir) men det tyckte inte B. Han är så ivrig så han vill inte vänta. Hans mor är ännu ivrigare. Hon frågar honom varje dag när jag kommer även om hon nu vet att det kommer bli 1:e mars. Men är lite flexibel om jag skulle behöva skjuta upp det av någon anledning.

Det ska i alle fall bli jätteroligt och framförallt intressant och se vart B växt upp. Var han gick i skolan osv. Han själv är helt extas. Men det är roligt att visa och berätta sin historia. Jag tror hans historia kommer bli väldigt intressant. Dessutom har Adana en stor park han pratar om hela tiden som skall vara otroligt vacker som ligger vid Sabanci Merkez Camii som skall vara den största moskéen i Turkiet. Man ser ju själv på bilden i detta inlägg jag hämtat från google hur jävla vackert det är! Skall bli riktigt häftigt att vandra där och se med egna ögon :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela