Turkietblogg

Turkietblogg

Årsresumé Oktober - December 2012

Publicerad 2012-12-31 16:56:00 i Ni frågar, jag svarar,

Oktober 2012

Nu började vädret bli lite ostadigare.

 

Burak gjorde sitt sista arbetspass innan vi skulle gå på semester. Det firade vi med en hejdundrande frukost på balkongen precis som förr. Jag var så lycklig!

 

Vi njöt av cafémat flera dagar.

 

Vi gick till en öde strand och spelade yatzy en förmiddag. Äntligen semester!

 

Jag gjorde middagar till alla grabbarna.

 

Vi gjorde en moppeutflykt bland bergen. Det var så häftigt!

 

Vi besökte Burak’s kollegas hem i Gazipasa. De levde som riktiga turkiska bergsfolk. Självklart lite mer modernt men det var helt fantastiskt!

 

Vi unnade oss fisk på Balik bazaar. Mumsfillibabba!!

 

Vi fortsatte våra milslånga promenader.

 

Vi förlovade oss 18 oktober 2012.

 

Vi flyttade ur lägenheten och åkte vidare till Adana för att fira Bayram och fira vår förlovning. 

 
Vi åt massor med Adana Kebab.
 
Mamma besökte oss i mina sista dagar i Turkiet.
 
November 2012

Flyttade hem till Sverige.
 
Burak gick in i militären 19 november.
 
Jag sökte jobb hela november månad.
 
December 2012
Fick jobb på ett lager jag varit på innan. Jobbat på där och fortsätter med det.
 
Julafton med familjen.
 
Nu var 2012 över.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela