Turkietblogg

Turkietblogg

Saker jag ska göra när jag kommer hem..

Publicerad 2012-08-31 10:33:18 i Ni frågar, jag svarar,

Här kommer en lista med saker jag ska göra när jag kommer hem.
 
1. Börja med LCHF.
Har kollat runt på nätet flera veckor nu efter en bra diet och den som faller mig mest in är LCHF.
Jag vet inte vad som är fel på min mage men jag har haft problem hela livet.
Jag har nog en väldigt stressad mage. Gjort tester på vårdcentraler men visar ingenting.
Har uteslutit mjölk och det har blivit bättre men jag behöver en diet som är snäll och len mot mina tarmar.
LCHF verkar bäst och det funkar väl med laktosfria produkter?
 
2. Unna mig ett gymkort på stans bästa gym.
Att vara utan Burak kommer nog både göra mig väldigt arg och väldigt ledsen ibland.
Jag kommer behöva ett ställa där jag tar ut min aggression och min sorg.
Inget är ju bättre än ett gym då dit jag kan gå när jag vill och träna hur jag vill.
Open gym i Sölvesborg är dyrt men de har sprillans nya toppmaskiner, fräscha lokaler, massagestolar och solarium.
 
3. Ta tag i fler promenader och eftermiddagsfikor med bästa väninnorna.
Försöka varje tex söndag, komma ut på en längre promenad med någon utav tjejerna eller mamma och sedan ha en fika efter det.
Perfekt då man kanske inte hinner träffas så mycket under vardagen.
Det tråkiga är ju att vädret kan svika en men att de dagar regnet uppehåller, faktiskt försöka komma ut på en promenad. Andas frisk luft och sedan prata om det som bara vi tjejer kan.
Och självklart följer alla våra barn (hundarna) med.
 
4. Göra det jag tycker är roligt.
Jag älskar att tex skapa fina album, laga goda middagar eller baka något fint. Självklart blir det efter LCHF.
Försöka hjälpa till mer i mammas företag med att tex. packa orders, följa med på marknader eller affärsresor.


 
5. Lägga mindre tid vid datorn och mer tid på det verkliga livet.
Hur mycket tar inte en dator upp ens tid egentligen? Det är skrämmande men det är så vi kommunicerar idag.
Internet behöver man men jag kommer lägga mindre tid på hemsidor som facebook.
Bloggen får i så fall mer uppmärksamhet med uppdateringar om träningen, LCHF och kanske affärsresor:)
Här nere i Turkiet har jag lärt mig att läsa böcker och vilket lugn det ger en.
Har jag en lugn stund över vill jag gärna ta en bok och sätta mig någonstans och läsa.


6. Fokusera på det som gör att jag mår bra.
Ta avstånd från sådant jag inte tycker om. Inte låta någon ha inverkan på mig.
Vilket är lätt att råka trilla ner i. Stå för det jag tycker och känner.
 
 

Kommentarer

Postat av: Johanna edvinsson

Publicerad 2012-08-31 16:40:06

Lchf är världens bästa!! Förutom dom 10kg jag gått ner så mår jag så mycket bättre i kroppen, är gladare och känner mig inte tung och svullen :) och den boken är verkligen till hjälp.
Kram johanna

Svar: Härligt och höra!! Då ska jag definitivt börja med det!
Rebecka

Postat av: SANNE

Publicerad 2012-08-31 17:23:24

vilka bra mål du satt upp!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela