Turkietblogg

Turkietblogg

God morgon lördag 28 april

Publicerad 2012-04-28 08:56:11 i Alanya 2012,

Idag var det svårt att slita sig från sängen!
Men ändå kan jag inte somna om när Burak går. Det blir så tomt och ensamt! Mitt hjärtegull!
Min dag har i alle fall börjat så att jag diskat undan, slängt in en maskin tvätt, hängt ut sängkläder på vädring och börjat på en av toaletterna. Det är i stort sätt vad mitt liv går ut på nu. Städa och göra fint på förmiddagen, sedan göra vad jag känner för på eftermiddagen. Men det är fan inte nyttigt och städa så mycket som jag gör. Helt ärligt. Jag har börjat få fobi för skit och mög. Ser jag att det är skitigt någonstans i någon vrå VIPS, så är jag där med medel och trasa. Golven glänser men ändå ska jag moppa en gång till. För luktens skull ;) Haha. Har blivit beroende av att det måste lukta gott. Går ibland och sprutar bara för att det ska lukta medel. Herregud... Jag är skadad!

Igår blev det som sagt några timmar på stranden!
Gud, vad varmt det var igår! Jag var tvungen att bada och jag blev så glad att jag gjorde det. Först när man doppade tårna var det HY! Men sedan gick det snabbt över och jag kan nog säga att det var en 22 grader i vattnet. När man väl kommit i var det helt underbart! Tror det får bli ett dopp idag också. Älskar att bada!

När Burak kom hem från stranden, duschade och klädde han sig snabbt, sedan begav vi oss till Kipa för shopping! Jag har nämligen gjort slut på mina rengöringsmedel av alla dess slag..... Hehe......
Det blev mycket shopping.

Stor dunk med medel till golvet
Stor dunk sköljmedel
Glasrent med påfyllning
3-pack tonfisk
6-pack pulvergrädde
12-pack ägg
Stor kycklingsalami
2-pack Kakao
6 påsar soppor från Knorr
En påse ris
1 liter mjölk

= 50 lira exakt, ca 200 kr

Detta måste väl ändå ha varit en bra shopping i och med alla medel också?
Jag tror det i alle fall. Som sagt, jag försöker fortfarande lära mig vad som är billigt och inte.
Burak sa att det var bra och det får jag lita på.

Sedan stannade vi faktiskt och tog med oss hem en varsin kycklingkebabrulle! Så goda! Kan äta dom varje dag!

God morgon från ett Alanya med strålande sol och klar himmel med 19 grader :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela