Turkietblogg

Turkietblogg

Alanya, Turkiet -08

Publicerad 2008-09-18 15:50:00 i Hemma i Sverige,

Var ska man börja? Det var den sjukaste resan ever!

Det var nämligen såhär att först var det bara min kusin Martina och min moster Petra som skulle resa men när dom var hemma hos oss och hämtade resväskor blev jag och mamma så avundsjuka att vi gick direkt in på internet när dom åkt hem. Vi beställde resan på måndagen och åkte tisdag natt och martina och petra visste inte om detta så vid 02.00 tiden körde vi ner till hörvik och knackade på. Petra öppnade och trodde vi skämtade men sen sa vi: Vi ska med!
Ska ni med?!! Skriker hon och där började resan.. :P

Körde bil ner till Malmö och var där i god tid och så gick planet vid 07.00. Vi var väl framme vid elvatiden kan jag tänka mig. Sen var det buss som gällde i två timmar och när vi kom fram gick jag och mamma direkt till stranden. VILKEN VÄRME, VILKET VATTEN!! Herregud säger jag bara. Man behöver då fan inte åka till Thailand för att bada i varmt vatten. På dagarna var det upp mot 40 grader och det kändes kan jag säg när man var bakfulla haha! På kvällarna var det 30 grader och det var svettigt kan jag säg.
Första dagen gck vi och la oss tidigt för vi var jättetrötta och samma andra dagen tror jag. Sen blev det fredag och jag och Martina sa att vi måste ju festa fredag och lördag. Alltså två dagar.. Det slutade med att vi festade stenhårt 5 dagar!! Sp fruktansvärt kul var det!!
Första kvällen när vi var ute testade vi alla ställena. Robin Hood, Bistro Bellman mm. Men nej, det var inget för oss. Till slut lyckas vi hitta en rock bar som heter the doors. Där blev vi alla kvällar. Vilken stämningen och vilket ös!! Så roligt vi har haft det!! The doors var verkligen "stället" och det blev ju ännu bätte när Bettan och Nettan var där. Alltså jag och Martina ;) När vi gjorde entré varje kväll höjdes stämningen direkt ;) haha!

På the doors träffade vi massa nya vänner från Turkiet, Norge, Danmark mm. Vilka grabbar säger jag bara!!  Andra kvällen slutade dock inte bra för min del.. 
Dagen på stranden efter den kvällen var förjävlig men jag lyckades somna och sov tre timmar på stranden. På kvällen fick jag åka till apoteket för att köpa tabletter för kroppen efter den kvällen så jag var fit for fight denna kvällen med.. ;) Kvällen var skitkul men denna gången slutade den inte bra Martina men hon kom hem så hon fick sova ut. De sista kvällarna var jävligt trevliga. Så kul vi hade!! 


Absolut blir det en Bettan&Nettan resa igen! inget slår ju det hahaha! Ja herregud, så roligt vi har haft! känns som att livet har tagit slut nu när man kom hem.. Hoppas tiden går snabbt för till våren åker vi igen!

Turkiet är det bästa! <3

 
 
 

Om

Min profilbild

Rebecka Yücel

Turkietblogg. En blogg om min och min mans liv i Sverige efter livet i Turkiet. Renovering av huset och väntan på en liten i magen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela